Svátky v horách...

31.12.2023

aneb Silvestr u Jana z Hůrky...

Sedět na Silvestra doma a čumět na bednu? Ne, to by mě nebavilo. Myslim, že nikoho z nás. Už jsme si za ty léta spíš zvykli někam vyrazit. Aspoň na malou procházku. Nebo na vejlet...

Tentokrát přišla vhod poslední dobou nejhezčí pohádka, co Nečeská televize natočila - Krakonošovo tajemství. Vydali jsme se k Janovi z Hůrky...

Už jsem tam byl, vloni o vánocích se Štěpkou. Ale Chico to místo ještě nikdy neviděla. Děcka s náma na chalupě nebyly tentokrát, tak...

Mimochodem, letos poprvé...

Ajajaj! By jeden netušil, co to dá práce o Silvestru v Příchovicích zaparkovat. To jako všichni nahoru ke Krakonošovi? Nebo na Štěpánku? To bude pěkný procesí teda. Nakonec jsme našli fleka až na návsi u kostela. A museli tudíž šlapat odtud...

No, fakt že jo. Devadesát procent toho davu lidí táhlo na rozhlednu. Naštěstí! I tak ten zbytek byla docela síla lidí...

Jen, jestli si dobře pamatujeme, kudy tudy. Dvě mraveniště nebo tři? A pak šípkovej keř. Pochybuju, ale, že teď pokvete...

Nicméně jsme místo našli bez problému. A přežili i uřvaný turisty, byť byly na pěst. Dokonce tam pak i chvilku nikdo nebyl, tak jsme se mohli pokochat a udělat pár fotek. Pan Krakonoš byl na nás hodnej a ještě chvilku pozdržel mlhu, bychom viděli pořádně do oudolí...

Na zpáteční cestě jsme přeci jen ke Štěpánce zahnuli. Dal jsem ženě vybrat, kdyby se rozhodla, že ne, nevadilo by mi to. Už jsme tam byli hodněkrát. Proto jsem se ani neponořil do davu a nešel až k rozhledně. Nahoru na ní už vůbec, s tou mlhou vůkol by stejně bylo vidět prd. Jen jsem zašel na plácek pod ní, abych si ji vyfotil s protisluncem...

Kamennej kříž, ikonu tohoto místa, spolu s rozhlednou, jsem si ale nevyfotil. Minule tu byl naposledy. Pak ho nějaký hovada zničily. Nj, ono se vám to jednou vrátí, šmejdi...

Docela jsme pak byli ucaprtaný, musím říct. Navíc ten sobotní úprk na bus a pak z Hrabačova nahoru zanechaly následky na mejch průduškách, tak jsem měl co dělat, abych to udejchal. Budu se muset dát do kupy...

Fotogalerie...

A to je pro letošek všechno. Za pár hodin bude příští rok. Tak všechno nej...

P.S.: Jako cenu má drahokam od Jana z Hůrky? Přeci jen takovou, jakou sami cejtíme...

2019 ©Pytlák
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky