Jarní procházka na Mrklov...

23.03.2024

Koukám z okna a si říkám, že to je skoro na Krotitele duchů. Nevysvětlitelná migrace pěnkav. Před okny pod švestkama jich po trávě poskakuje přes dvacet!!! Mám se bát ven nebo ni?...

Místo snídaně koupání v nádrži? Inu, proč ne. A snídani až potom. Jop! Akorát to tady kolem teda pořádně zrychtovali. Všechny vrby vyřezaný a větví se válí kolem i ve vodě...

Dopo na chvilku vysvitlo sluníčko, tedy jsem se chopil fotopřístroje a vydal se na lov jara. Přemejšlel jsem původně, kam. Ale nakonec jsem zavrhnul cestu autem a vydal se pěšky. I proto, že během snídaně lehce sprchlo a zdálo se, že přes den to nebude lepší...

No, tak hlavně, ať se roztáhne v noci, chci jít lovit hvězdičky a pokusit se o kometu...

Vzal jsem to jedním z tradičních osvědčenejch směrů - k Fajtům. A hned po cestě si hrál s foťákem. A s koulí, kterou jsem neopomenul přibrat. Pravda, nakonec byla z toho fotka jen jedna, ale...

Ta chalupa je prostě fotogenní, o tom nemůže a není bejt pochyb. A když k tomu připočítám bledule a petrklíče, sasanky...

Navíc, když se na chvilku zastavíš pod kočičkou, nebo vlastně jakýmkoliv stromem, bzučí to tam jak o život...

Od Fajtů klasicky na Štěpanickou Lhotu k potoku Dokopce. Vůbec, kamkoliv, kde něco teče a je mokro, protože to tam je pokrytý kilometrama bledulišť...

Tak nějak jsem měl myš Lenku, že bych smočil nohy. Ale i teď je ten potok skoro bez vody. IMHO ho někdo strhnul nebo prorazil hrázku někde. Budeme to muset asi v létě nějako napravit...

Hned u první chalupy jsem zahnul nahoru a vydal se do svahu Žalýho nad Mrklov. Tam do lesa, co obvykle chodíme se Štěpkou. A pak po lesní cestě nad první mrklovskou zatáčku vracečku...

Začalo do toho lehce poprchávat. Hm, bída, toto. Ale pár kapek mě přec nezabije...

Jenže ledva jsem pak v Mrklově přešel silinici a napojil se na stezku podél potoka dolů, začlo chcát pořádně. A dokonce s krupicí! Takže už u bejvalý hospody jsem byl durch a dál to jen přibejvalo. Jaro, ne? Himbajs šůviks...

Fotogalerie...

Ale stálo to za to, to bych lhal, tvrdit opak. To kvítí a stromy, to je prostě po zimě vždycky strašně povzbudivý. Takový frešný, řekl bych. Příroda se probouzí...

2019 ©Pytlák
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky